Net als vorig jaar heeft C² besloten een workshop te organiseren die gewijd is aan het Belgische medialandschap. Het doel van deze workshop is Belgische communicatieprofessionals bekend te maken met de Belgische media, vooral aan de andere kant van de taalgrens. Wat zijn de verschillende persgroepen in het noorden en zuiden? Wat zijn de specifieke kenmerken van elke markt? Wie zijn de belangrijkste journalisten? Wat zijn het publiek en de oplage, enz.

Na de workshop onder leiding van Mathieu Van Overstraeten (akkanto), gaan twee journalisten die zeer vertrouwd zijn met de werking van de media in ons land en die elk op hun eigen manier de sector opnieuw uitvinden met elkaar in gesprek: Kim Evenepoel, voormalig journalist bij De Tijd en hoofd van de nieuwe zakelijke nieuwssite BusinessAM (een initiatief van GMGroup, de uitgever van de Newsmonkey website en de Vlaamse versie van Newsweek), en Joan Condijts, voormalig hoofdredacteur van L'Echo en de medeoprichter van de gloednieuwe continue nieuwszender LN24.

We sluiten deze workshop en debat af met een Q&A en broodjeslunch.

Programma


12u00: Ontvangst

12u15-12u45: Presentatie van het Belgische medialandschap door Mathieu Van Overstraeten (akkanto)

12u45-13u30: Debat over de integratie van digitale en nieuwe initiatieven in het Belgische medialandschap met Kim Evenepoel (BusinessAM) en Joan Condijts (LN24)

13u30-14u00: Broodjeslunch


Praktische informatie

Datum: 15 oktober 2019

Plaats: Proximus, Koning Albert II laan 27, 1030 Brussel

Prijs: €50(C² member) – €80 (non-member)

Over ons
C² vertegenwoordigt en behartigt de belangen van natuurlijke en rechtspersonen actief in het domein van de Communicatie.
Volg ons op sociale media
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief